Bahasa Arab Mudah

5 langkah mudah belajar asas bahasa Arab menggunakan TEKNIK AL MUKHTAR…

 

Promosi Ramadhan!

Mobile Francais

Membantu anda menjana pendapatan online dengan mudah!

 

Daftar Ejen!

"Amat rugi kalau dah kenal huruf al Qur'an tapi tak belajar bahasa Arab!"

 

Sepanjang mengikuti pembelajaran dari Ustaz Abu Hanifa, saya dapati ada kelainan luar biasa dari cara penerangan ustaz. Ustaz telah mencipta kaedah yg menarik yg supaya bahasa arab itu mudah difahami..

Antara perkara yg menjadi permasalahan dalam pembelajaran b.arab ialah:
1. Susah untuk ingat vocab dan ustaz selesaikan masalah ini dgn membawa kata-kata hikmah supaya mudah diingat.
2. Tidak tahu terjemahan ketika belajar kaedah b.arab seperti seperti belajar menggunakan kitab berbahasa arab yg menyebabkan kita tidak dapat fokus pada kaedah yg hendak diterangkan dan ustaz selesaikan masalah ini dgn memberikan makna yg sesuai sebelum kaedah-kaedah tertentu hendak diterangkan.

Umar Hafiz, Muar Johor

Program Arab Online ini dikendalikan oleh:

Ust. Abu Hanifa bin Abu Mukhtar

Ust. Abu Hanifa bin Abu Mukhtar

Admin Arab Online

Pembelajaran Arab Online ini diketuai oleh Ust. Abu Hanifa bin Abu Mukhtar. Berikut adalah maklumat ringkas admin:

Latar belakang pendidikan:

  • Maktab Mahmud Alor Setar Kedah
  • Pengajian pondok
  • Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIA)
  • University of Sharjah, United Arab Emirates
  • e-Asia University

Sumbangan & Pengalaman:

  • Guru Bahasa Arab Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM)
  • Pengasas Al Mukhtar Center
  • Pengasas Arab Mudah Teknik Al Mukhtar
  • Admin Facebook Bahasa Arab Mudah (36K)

 

“Kunci Kejayaan Bahasa Arab”

In sya Allah anda dijamin dapat kuasai bahasa Arab dengan baik sekiranya anda belajar tajuk asas bahasa Arab mengikut turutan tajuk yang betul. Sebab tu lah kami bangunkan Arab Mudah ni.


“Nak kami bantu anda belajar bahasa Arab dengan mudah?”


Cuba anda pilih SALAH 1 daripada 3 perkongsian ilmu bahasa Arab di bawah.

Sekiranya anda boleh memahami SALAH 1 perkongsian bahasa Arab yang diberikan, ini bermakna pendekatan yang kami gunakan amat sesuai untuk anda. Nak tengok semua pun tak pa 🙂

Kalau tak boleh view, anda perlukan perisian seperti Adobe Reader.

# Contoh 1

Kisah Lucu Arab

# Contoh 2

Hikmah  Arab

# Contoh 3

Surah 51:21

Kelab Motivasi Arab!

Dengan mendaftar sebagai ahli Kelab Motivasi Arab  anda berpeluang mendapat pelbagai perkongsian ilmu yang amat menarik terutamanya motivasi diri dan ilmu asas bahasa Arab.

Anda berpeluang belajar asas bahasa Arab berpandukan kitab:

ِمَتْنُ الأُجْرُوْمِيَّةِ – مَتْنُ الْبِنَاءِ 

المُلَخَّصُ – مُعْجَمُ الْقَوَاعِدِ الْعَرَبِيَّة

Kami akan huraikan pada anda dengan gaya bahasa santai yang mudah difahami.

Bagi yang BELUM pernah belajar bahasa Arab, berikan peluang pada diri anda mencuba kaedah yang telah berjaya membimbing lebih 2 000 peserta yang tiada asas bahasa Arab.

Bagi yang DAH pernah belajar Arab, anda boleh gunakan sistem kami untuk berkongsi di media sosial atau pun jadikan sebagai bahan pengajaran anda.

Anda dah tak perlu susah-susah bangunkan sistem seperti ini lagi; jimat masa & jimat tenaga!

Juga 1 peluang untuk ibu bapa membantu anak-anak belajar asas bahasa Arab!

APA YANG SAYA DAPAT SELEPAS MENDAFTAR?

Berikut adalah antara keistimewaan yang akan anda perolehi:

A-logo-1minit-motovasi

# Pengisian Motivasi Diri

Anda akan mendapat pengisian motivasi menerusi kata-kata hikmah Arab, ayat Qur’an dan hadith. Memang seronok apabila anda dapat mengambil inspirasi daripada sumber rujukan Arab. Memang akan terasa sangat puas!

Komen Pakar!

‘1 MINIT MOTIVASI’ adalah suatu yang biasa akan tetapi disampaikan dengan cara yang luar biasa.

– Dr Akmal Khuzairy bin Abdul Rahman (Pakar Bahasa Arab; UIA)

‘1 MINIT MOTIVASI’ amat bermanfaat kepada semua. Paparan kata-kata motivasi, ayat Qur’an dan hadis pilihan adalah santapan terbaik untuk rohani kita.

– Prof Madya Dr. Ghaffarullahuddin bin Din (Pakar Ekonomi Islam; UiTM Shah Alam)

‘1 MINIT MOTIVASI’ boleh menanam minat pembaca kepada bahasa Arab menerusi paparan kata-kata hikmah bahasa Arab.

– Dr Yasir bin Ismail (Pakar Bahasa Arab; UIA)

Jangan jadikan ‘1 MINIT MOTIVASI’ platform menjana pendapatan semata-mata. Selagi ahli mendapat manfaat berdasarkan pada yang mereka bayar, pelan pemasaran ‘1 MINIT MOTIVASI’ adalah patuh syariah.

– Ust Engku Ahmad Fadzil bin Engku Ali (Panel Syariah Bank Muamalat)

 ‘1 MINIT MOTIVASI’ adalah 1 produk yang menarik!

– Prof. Madya Dr. Badri Najib bin Zubir (Pakar Bahasa Arab; UIA)

#Sibuk-sibuk pun dapat belajar

Tok guru saya pesan, “Jangan tunggu masa free baru nak belajar ilmu agama. Sebaliknya free kan masa anda untuk tambahkan ilmu.”

Walaupun sibuk bekerja, anda akan tetap berpeluang belajar asas bahasa Arab kerana setiap sesi kami hanya sekitar 5 minit sahaja. Anda yang tentukan waktu mana yang anda nak belajar.

Anda dapat tambah nilai diri anda dengan pengisian ilmu yang sangat menarik berkaitan:

  • Ayat Qur’an
  • Hadith
  • Kata-kata Hikmah
  • Istilah Arab
  • Dialog Arab
  • Kaedah Arab Mudah

Kat mana lagi yang anda akan dapat pengisian ilmu seperti di atas kalau anda tidak bersama kami. Rugi sangat – sangat anda tak ambil peluang

# Mudah difahami

Bahan pembelajaran bahasa Arab kami sediakan sangat menarik kerana ianya ringkas, padat serta DIJAMIN mudah difahami.

# Group WhatsApp & Telegram

Selain sistem pembelajaran yang sedia ada, anda berpeluang menyertai Group WhatsApp & Telegram Arab Mudah.

  • Emel: wajib ada
  • Telegram: dapat pengisian percuma untuk tambah vocab (tak de pun tak pe)
  • WhatsApp:  platform untuk berbincang & bersembang dengan ahli kelab (tak de pun tak pe)

telegram-whatsapp

# Dapat belajar banyak perkara

Anda berpeluang belajar 7 tajuk penting; 5 tajuk teras kaedah bahasa Arab + 1 tajuk teras penggunaan imbuhan yang betul + 1 tajuk teras cara berdialog dengan betul.

Secara umumnya anda akan belajar berkaitan:

  • cara bercakap Arab
  • kaedah mudah tatabahasa
  • memahami keunikan & keindahan ayat-ayat Qur’an

# Sistem ‘SHARE’ yang sistematik

Kami faham sekarang ni trend orang share di media sosial seperti di Facebook, Instagram, Telegram & lain -lain. Sebab tu kami bangunkan 1 sistem yang lebih sistematik supaya anda dapat berkongsi ilmu dengan cara yang lebih menarik.

share

Bagi anda yang rajin share, anda juga berpeluang jana pendapatan bersama kami.

# Sesi soal jawab

Ini adalah 1 keistimewaan yang sukar diperolehi di tempat lain. Anda mempunyai peluang untuk bertanya apa jua soalan yang berkaitan topik pembelajaran kepada ustaz. Mendapat kemudahan rundingan daripada team pakar bahasa Arab adalah 1 bonus besar untuk anda. Ianya percuma!

Untuk memastikan anda dapat memahami kaedah bahasa Arab dengan lebih mudah, kami memberikan fokus  kepada kata-kata hikmah, ayat Qur’an, hadis, perbualan harian, kisah lucu dan ayat bergambar.

Anda akan memahami kaedah bahasa Arab dengan mudah setelah terbiasa dengan petikan Arab.

media sosial

Laras bahasa yang digunakan sama seperti anda berkomunikasi dalam FB, WhatsApp &..

# Video klip percuma

Selain itu, anda akan berasa seolah-olah berada di dalam kelas bahasa Arab kerana video-video penerangan kaedah bahasa Arab yang akan diberikan memang mudah difahami.

# Contoh Video 1

 

# Contoh Video 2

 

# Contoh Video 3

 

 

# Contoh Video 4

Mudah difahami

1 pendekatan belajar secara santai yang mudah difahami.

1

Masa Belajar Fleksible

Anda yang tentukan sendiri waktu mana nak belajar.

Mesra Mobile

Anda dapat belajar banyak perkara hanya dengan menggunakan smartphone.

"Bagaimana cara saya nak belajar bahasa Arab?"

 

Cara Pembelajaran & Jadual

all divice

Anda mestilah mempunyai emel untuk mendaftar. Selepas mendatar, setiap 3 hari sekali kami akan berikan 1 bahan pembelajaran ringkas bahasa Arab terus ke emel anda.

Emel anda akan diaktifkan ke dalam sistem pembelajaran kami. Anda hanya perlu buka emel untuk belajar. Semudah ini sahaja. Makcik & Pakcik umur 60-an pun tau buat.

Sistem kami mesra mobile. Dengan tablet / HP pun masih boleh belajar. Contoh bahan pembelajaran adalah seperti yang diberikan di atas tadi.

Sekiranya anda tidak ada emel atau akaun emel sudah tidak aktif, inilah masanya untuk anda menggunakan semula emel anda. Jangan abaikan emel sebab aplikasi utama golongan cerdik pandai IT adalah emel.

Hanya orang yang tak pakar IT sahaja yang cakap emel tak penting.

internet

Masalah Internet!!

Internet saya slow, macamana saya nak belajar…

Jangan risau.. Kami faham keadaan tu.. Sebab tu kami hasilkan bahan pembelajaran yang ringan, hanya buka & download. Lepas download tak guna internet lagi pun dah ok.

Video-video yang diberikan adalah percuma, kalau anda tak sempat tengok semua video tu pun tak pa. Yang penting anda boleh baca catatan ringkas & padat yang kami berikan pada setiap sesi tu.

daftar-sekarang

Hanya 5 minit x 2 kali seminggu

Luangkan masa sekitar 5 minit 1 sesi 2 kali seminggu bersama Bahasa Arab Mudah Dot Com. Anda yang tentukan jadual masa anda.

Dengan menyertai kami, anda dapat belajar bahasa Arab dengan mudah menggunakan Modul Arab 7+3

bahasa-arab-mudah-7-3-238x300

Terbukti mudah!

 

Alhamdulillah, dah terbukti mudah!

“Arab Teknik Al Mukhtar dah bantu ramai peserta belajar asas bahasa Arab dengan mudah.”

sinar-5

Akbar Sinar telah berkongsi 1 pendekatan mudah belajar bahasa Arab pada Jumaat 23/9/2016.

“Ya, pendekatan kami memang terbukti MUDAH!!”

Sistem kami memang mudah. Yang dalam gambar atas ni semua perserta Arab Online kami.

Saya nak belajar bahasa arab ni bukanlah sebab nak cakap Arab sangat.. sebab
takde orang pun saya nak lawan bercakap.. hehe!!

Tapi 1 bonus juga kalau ke
negara-negara berbahasa Arab.. tahulah juge!! Yang paling penting bagi saya, nak
faham al Quran.. nak tau apa makna ayat-ayat Quran bila baca.. lagi nak faham
bacaan dalam solat, barulah boleh tambah khusyuk! Alhamdulillaahi rabbil
‘alamiin..

Ahmad Johari bin Zakry, Selayang Kuala Lumpur

Saya bersama Arab Mudah sebab nak faham bahasa Quran…
nak pandai berkomunikasi dlm bahasa arab… Anak-anak bersekolah Arab…
Memudahkan…

Rohani binti Harun, Makkah Province, Saudi Arabia.

Kalau saya dapat bertutur dan memahami bahasa Arab, alangkah bahagianya saya.

Zulkefli Bin Juraimi, Toa Payoh Singapore

Saya amat tertarik dengan penyampaian yang disampaikan oleh Ustaz Abu Hanifa dan saya yakin pada diri saya dengan ikut serta TEKNIK AL MUKHTAR ini saya akan mendapat lebih pengetahuan yang lebih mendalam dalam bahasa Arab.

Kelebihan ustaz Abu Hanifa; penyampaian sangat jelas, baik & pemurah, memberi bantuan kepada yang tidak faham bahasa arab dengan jelas, menggunakan konsep mudah & ustaz yang paling sporting!

ARIEF, Pasir Puteh Kelantan

Saya daftar Arab Mudah sebab nak fasihkan lagi pemahaman & percakapan dalam bahasa Arab seterusnya supaya dapat mendidik anak-anak murid untuk mencintai bahasa Arab.

Nurhasanah binti Norman, Batu Pahat Johor

Saya sertai Arab Mudah sebab nak faham bacaan Qur’an.

Othman Bin Rofli, Sungai Petani, Kedah

PROMOSI SYAWAL 1438H!

Belajar Asas Bahasa Arab hanya RM10 sebulan dengan Pakej D

bonus

rahsia-baris-alQuran

Daftar Pakej D Percuma ebook Pengenalan Asas Bahasa Arab 1 

Pendaftaran Dibuka!

Daftar sekarang untuk lebih jimat!

Pilih salah 1 cara bayaran seperti berikut:

Pakej A
# bayaran secara bulanan
# RM20 (Promosi!)
# berbaloi untuk cuba
Pakej B
# bayar 3 bulan sekali
# RM50 (Promosi!)
# jimat RM10
Pakej C
# bayar 6 bulan sekali
# RM90 (Promosi!)
# Jimat RM30
Pakej D
# bayar penuh untuk 1 tahun
# RM120 (khas Ramadhan!)
# jimat RM120!

Bayaran anda juga turut menyumbang kepada pembangunan Pusat Al Qur’an & Bahasa Arab AMC. Sumbangan ikhlas anda amat dialu-alukan.

Hubungi admin 019-600 8840 sekiranya berlaku masalah teknikal semasa mendaftar.

Dikemaskini: